Gepubliceerde artikelen/blogs
Overzicht van publicaties van Hans van Tellingen in diverse media, nieuwste eerst.
Vergeet die webshops, open een stenen winkel
Van: noordblog.nl De retailwinnaars van straks investeren vooral in fysieke winkels. Hun website is er vooral op gericht om mensen naar die winkels…
De drie belangrijkste lessen uit #WatNouEindeVanWinkels (retailwatching.nl)
Door Nick Möller Redactie RetailWatching Eén op de drie winkels zal binnen vier jaar verdwijnen, voorspelde Cor Molenaar begin 2012. Hij had destijds net…
Doemdenken over fysieke winkels is onterecht: hier liggen de kansen.
Bron: Z24 Directeur Hans van Tellingen van marktonderzoeker Strabo ziet nog voldoende kansen voor fysieke winkels. “Hoezo schoenenwinkels kunnen geen winst meer maken?…
Online boodschappen doen groeit gestaag
door Hans van Tellingen, Jeroen van der Weerd en Tjerk van Leusden Het aandeel ‘online boodschappers’ is weliswaar gelijk gebleven, maar de doelgroep…
Gaten schieten in het verdienmodel van webwinkels (VJ Commentaar)
Moeten we vrezen voor het einde van de winkelstraat na grote faillissementen van bekende retailers? Gaan we over tien jaar alleen digitaal…
Mall of the Netherlands Leidschendam
Bron: Volkskrant Interview met Otto Ambagtsheer van Unibail en Hans van Tellingen. Lees hier het artikel …
Fysieke retailer gaat glorieuze toekomst tegemoet
Bron: Textilia De eerste recensie op boek #WatNouEindeVanWinkels (Hans van Tellingen en mede-auteurs) is binnen! Lees hier …
De zonnige toekomst van het fysieke winkelen (deel 9)
Door: Hans van Tellingen en Jorine de Soet. #TheWinnerTakesTheMall: receptuur om een winnaar te worden. En hoe moet `het’ dan wel? Hoe zorg…
Eigendom winkelcentra verschuift
Door: Jeroen Verwaaijen (artikel in Vastgoedmarkt) Het bezit van winkelcentra in Nederland blijft een dynamisch gebeuren. In 2015 zijn er minimaal 37 centra van…
Hoe maak je van je winkel of winkelcentrum een succes?
Van: Retailwatching.nl Door: Hans van Tellingen en Jorine de Soet. Hoe zorg je ervoor dat jouw winkel of winkelgebied een winnaar wordt? Wat werkt…
Over het einde van (pure) webshops en het pyramidespel dat Zalando heet (deel 8)
De zonnige toekomst van het fysieke winkelen (deel 8) Deze reeks nadert zijn einde. Deze is in 2013 gestart. Het eerste deel, ‘Ben…
Zalando is een kans voor de winkelstraat
Uit: De Telegraaf Interview met o.a. Hans van Tellingen Het succes van Zalando is de keerzijde van de malaise in de winkelstraten. Maar ook voor webwinkels…
Het wordt weer leuk in de winkelstraat!
Uit: Het AD Interview met o.a. Hans van Tellingen De gaten die V&D, Perry Sport en de failliete schoenenketens in de winkelstraten achterlaten, worden opgevuld…
Online supermarktomzet deert supermarktvastgoed (nog) niet
Uit: Vastgoedmarkt Door: Tjerk van Leusden, Hans van Tellingen en Jeroen van der Weerd. Welke kant gaat het op met de online foodbestedingen? Dat…
Het aanbod van winkels in de binnenstad van Eindhoven is nu compleet anders dan vijf jaar geleden.
Uit: Eindhovens Dagblad „De ouwe meuk wordt opgeruimd en er komt ruimte voor nieuwe sterke retailers.” Hans van Tellingen, directeur van onderzoeks- en adviesbureau Strabo (gespecialiseerd in winkelgebieden),…