Gepubliceerde artikelen/blogs

Overzicht van publicaties van Hans van Tellingen in diverse media, nieuwste eerst.

Zalando is een kans voor de winkelstraat

Uit: De Telegraaf Interview met o.a. Hans van Tellingen Het succes van Zalando is de keerzijde van  de malaise in de winkelstraten. Maar ook voor  webwinkels…

3 maart 2016 lees verder

Het wordt weer leuk in de winkelstraat!

Uit: Het AD Interview met o.a. Hans van Tellingen De gaten die V&D, Perry Sport en de failliete schoenenketens in de winkelstraten achterlaten, worden opgevuld…

2 maart 2016 lees verder

Online supermarktomzet deert supermarktvastgoed (nog) niet

Uit: Vastgoedmarkt Door: Tjerk van Leusden, Hans van Tellingen en Jeroen van der Weerd.   Welke kant gaat het op met de online foodbestedingen? Dat…

25 februari 2016 lees verder

Het aanbod van winkels in de binnenstad van Eindhoven is nu compleet anders dan vijf jaar geleden.

Uit: Eindhovens Dagblad   „De ouwe meuk wordt opgeruimd en er komt ruimte voor nieuwe sterke retailers.” Hans van Tellingen, directeur van onderzoeks- en adviesbureau Strabo (gespecialiseerd in winkelgebieden),…

24 februari 2016 lees verder

Over het einde van (pure) webshops en het pyramidespel van Zalando

Van: Retailwatching.nl (februari 2016) Door: Hans van Tellingen, Tadek Solarz en Ernest Schaapman. Deze blog gaat over webshops. Kunnen deze eigenlijk wel winst maken?…

5 februari 2016 lees verder

Hoe groot is de online boodschappenmarkt nou?

Uit: Retailwatching.nl Door: Jeroen van der Weerd (Supermarkt & Ruimte), Hans van Tellingen (Strabo) en Tjerk van Leusden (Super Vastgoed) Welke kant gaat het op…

22 december 2015 lees verder

Een FOC is Assen?

Uit: SCN (december 2015) Drie onderzoekers kregen gezamenlijk opdracht een rapport samen te stellen over een mogelijk factory outlet centre in Drenthe. Een kijkje in de…

22 december 2015 lees verder

De zonnige toekomst van het fysieke winkelen (deel 7)

Uit: SCN (december 2015) "Winnaars en verliezers, namen en rugnummers'   Over de winnaars en verliezers: qua winkels, winkelketens, winkelcentra en winkelgebieden.   Lees meer …

14 december 2015 lees verder

Online supermarktomzet: 0,8%

Het kennisplatform Supermarkt & Ruimte heeft in samenwerking met het gerenommeerde onderzoeksbureau Strabo en vastgoedadviseur SuperVastgoed (tevens sponsor van Supermarkt & Ruimte) een monitor…

10 december 2015 lees verder

De zonnige toekomst van het fysieke winkelen (deel 6)

Uit: SCN (november 2015)   Over het correcte aandeel van webwinkels in de totale retailomzet, de overschatting van `beleving’ in Veghel en de zin…

19 november 2015 lees verder

FOC heeft nauwelijks invloed op leegstand in centrum Assen

uit: Dagblad van het Noorden, 28 oktober 2015   Assen wil bij het TT Circuit een Factory Outlet Center (FOC) bouwen met zo’n tachtig…

29 oktober 2015 lees verder

Berlijn: bruisende broedkamer van bijzondere winkelconcepten

Op 8 juli vond de ‘quick trip’ plaats van de Nederlandse Raad Winkelcentra. De NRW. Dat houdt in: ’s ochtends bij nacht…

18 september 2015 lees verder

Vernieuwende winkelconcepten én klassieke retail in Kopenhagen en Malmö

Van 17 tot en met 19 juni vond de jaarlijkse lange excursie plaats van de Nederlandse Raad Winkelcentra. De NRW. Het was…

18 september 2015 lees verder

Over het wegen van appelen en peren

De NRW Jaarprijs heeft een lange historie. In de afgelopen 25 jaar is niet alleen de winkelmarkt drastisch veranderd, ook het juryproces is…

17 september 2015 lees verder

Casestudy: Beleving wordt overschat

door Hans van Tellingen Al jaren is hét toverwoord in de retail ‘beleving’. Beleving is de panacee voor veel problemen. Beleving verbetert het…

3 september 2015 lees verder

<1 ...121314...16>