Gepubliceerde artikelen/blogs

Overzicht van publicaties van Hans van Tellingen in diverse media, nieuwste eerst.

Vergeet die webshops, open een stenen winkel

Van: noordblog.nl De retailwinnaars van straks investeren vooral in fysieke winkels. Hun website is er vooral op gericht om mensen naar die winkels…

18 november 2016 lees verder

De drie belangrijkste lessen uit #WatNouEindeVanWinkels (retailwatching.nl)

Door Nick Möller Redactie RetailWatching Eén op de drie winkels zal binnen vier jaar verdwijnen, voorspelde Cor Molenaar begin 2012. Hij had destijds net…

7 juli 2016 lees verder

Doemdenken over fysieke winkels is onterecht: hier liggen de kansen.

Bron: Z24 Directeur Hans van Tellingen van marktonderzoeker Strabo ziet nog voldoende kansen voor fysieke winkels. “Hoezo schoenenwinkels kunnen geen winst meer maken?…

7 juli 2016 lees verder

Online boodschappen doen groeit gestaag

door Hans van Tellingen, Jeroen van der Weerd en Tjerk van Leusden Het aandeel ‘online boodschappers’ is weliswaar gelijk gebleven, maar de doelgroep…

16 juni 2016 lees verder

Gaten schieten in het verdienmodel van webwinkels (VJ Commentaar)

Moeten we vrezen voor het einde van de winkelstraat na grote faillissementen van bekende retailers? Gaan we over tien jaar alleen digitaal…

16 juni 2016 lees verder

Mall of the Netherlands Leidschendam

Bron: Volkskrant Interview met Otto Ambagtsheer van Unibail en Hans van Tellingen.   Lees hier het artikel …

9 juni 2016 lees verder

Fysieke retailer gaat glorieuze toekomst tegemoet

Bron: Textilia De eerste recensie op boek #WatNouEindeVanWinkels (Hans van Tellingen en mede-auteurs) is binnen! Lees hier …

9 juni 2016 lees verder

De zonnige toekomst van het fysieke winkelen (deel 9)

Door: Hans van Tellingen en Jorine de Soet. #TheWinnerTakesTheMall: receptuur om een winnaar te worden.  En hoe moet `het’ dan wel? Hoe zorg…

18 april 2016 lees verder

Eigendom winkelcentra verschuift

Door: Jeroen Verwaaijen (artikel in Vastgoedmarkt) Het bezit van winkelcentra in Nederland blijft een dynamisch gebeuren. In 2015 zijn er minimaal 37 centra van…

21 maart 2016 lees verder

Hoe maak je van je winkel of winkelcentrum een succes?

Van: Retailwatching.nl Door: Hans van Tellingen en Jorine de Soet.   Hoe zorg je ervoor dat jouw winkel of winkelgebied een winnaar wordt? Wat werkt…

21 maart 2016 lees verder

Over het einde van (pure) webshops en het pyramidespel dat Zalando heet (deel 8)

De zonnige toekomst van het fysieke winkelen (deel 8) Deze reeks nadert zijn einde. Deze is in 2013 gestart. Het  eerste deel, ‘Ben…

10 maart 2016 lees verder

Zalando is een kans voor de winkelstraat

Uit: De Telegraaf Interview met o.a. Hans van Tellingen Het succes van Zalando is de keerzijde van  de malaise in de winkelstraten. Maar ook voor  webwinkels…

3 maart 2016 lees verder

Het wordt weer leuk in de winkelstraat!

Uit: Het AD Interview met o.a. Hans van Tellingen De gaten die V&D, Perry Sport en de failliete schoenenketens in de winkelstraten achterlaten, worden opgevuld…

2 maart 2016 lees verder

Online supermarktomzet deert supermarktvastgoed (nog) niet

Uit: Vastgoedmarkt Door: Tjerk van Leusden, Hans van Tellingen en Jeroen van der Weerd.   Welke kant gaat het op met de online foodbestedingen? Dat…

25 februari 2016 lees verder

Het aanbod van winkels in de binnenstad van Eindhoven is nu compleet anders dan vijf jaar geleden.

Uit: Eindhovens Dagblad   „De ouwe meuk wordt opgeruimd en er komt ruimte voor nieuwe sterke retailers.” Hans van Tellingen, directeur van onderzoeks- en adviesbureau Strabo (gespecialiseerd in winkelgebieden),…

24 februari 2016 lees verder

<1 ...121314...17>