Gepubliceerde artikelen/blogs
Overzicht van publicaties van Hans van Tellingen in diverse media, nieuwste eerst.
Het overdonderende succes van de Markthal: de feiten
Bron: RetailTrends. Er is veel te doen om de Markthal, het iconische gebouw in de binnenstad van Rotterdam. Opgeleverd in het najaar van…
Artikel Hans van Tellingen over de Markthal in SCN
Bron: SCN Het artikel van Hans van Tellingen over het succes van de Markthal in de SCN lees je hier. …
Het probleem van Blokker: Niet een 'teveel aan keus', maar juist een gebrek aan keus
Bron: SCN Het artikel van Hans van Tellingen over het probleem van Blokker lees je hier. …
Online aandeel supermarkten blijft steken op 1,3%
Bron: Shopper Marketing update. De recente overname van de Amerikaanse keten Whole Foods door Amazon is geen bedreiging voor fysieke supermarkten. Integendeel. Die…
Groei van online supermarktomzet valt stil
Bron: Retailnews. Ook hier aandacht voor de stagnatie van de groei van online supermarktomzet. Lees meer …
Picnic heeft online marktaandeel van bijna 9 procent
Bron: Emerce Voor het eerst komt websuper Picnic duidelijk naar voren in het onderzoek dat kennisplatform Supermarkt & Ruimte elk half jaar laat…
Presentatie online onderzoek Distrifood
Online aandeel supermarkten stijgt niet verder en stabiliseert op 1,3%. Onderzoek van Supermarkt & Ruimte in samenwerking met Strabo en Super Vastgoed Lees…
Hans van Tellingen over Blokker op www.emerce.nl
Bron: www.emerce.nl Het artikel van Hans van Tellingen ook op emerce.nl, zie hier. …
Hans van Tellingen over Blokker ook op Stadszaken.nl
Bron: Stadszaken.nl Lees het artikel hier. …
Hans van Tellingen op retailwatching over Blokker
Bron: Retailwatching.com Blokker. Het Blokker-concern. De Blokker-crisis. Het is als met het Nederlands Elftal. Geheel Nederland, in de vorm van zeventien miljoen winkelbondscoaches,…
#WatNouEindeVanWinkels (tweede reeks): Vrouwen willen winkelen
Bron: Shopping Centre News Door: Annemiek Kleinheerenbrink, Annemiek Verstappen, Brigit Gerritse, Inge Niks, Jorine de Soet en Hans van Tellingen. Alle feiten over de…
No parking no business (column HvT op Stadszaken)
Bron: stadszaken.nl ‘No parking, no business’. Dat is een uitspraak uit de jaren vijftig. Door velen toegeschreven aan Bernardo Trujillo. Een Amerikaans/Colombiaanse retail-…
Parkeren en winkelomzet zijn nog steeds communicerende vaten (Vastgoedjournaal)
Bron: Vastgoedjournaal.nl ‘No parking no business’ Dat is een uitspraak uit de jaren vijftig. Door velen toegeschreven aan Bernardo Trujillo. Een Amerikaans/Colombiaanse retail-…
Waarom de retailagenda soms geen goed idee is
De Retailagenda. Geïnitieerd in 2015. Qua idee verder uitgewerkt in 2016. En tot uitvoering gebracht in 2017. Aan de slag ermee! Prima. Er is namelijk…
Aandeel online omzet van supermarkten blijft beperkt
Bron: Vastgoedmarkt, januari 2017 Door: Tjerk van Leusden, Jeroen van der Weerd en Hans van Tellingen. Lees het artikel hier. …