Gepubliceerde artikelen/blogs
Overzicht van publicaties van Hans van Tellingen in diverse media, nieuwste eerst.
Presentatie online onderzoek Distrifood
Online aandeel supermarkten stijgt niet verder en stabiliseert op 1,3%. Onderzoek van Supermarkt & Ruimte in samenwerking met Strabo en Super Vastgoed Lees…
Hans van Tellingen over Blokker op www.emerce.nl
Bron: www.emerce.nl Het artikel van Hans van Tellingen ook op emerce.nl, zie hier. …
Hans van Tellingen over Blokker ook op Stadszaken.nl
Bron: Stadszaken.nl Lees het artikel hier. …
Hans van Tellingen op retailwatching over Blokker
Bron: Retailwatching.com Blokker. Het Blokker-concern. De Blokker-crisis. Het is als met het Nederlands Elftal. Geheel Nederland, in de vorm van zeventien miljoen winkelbondscoaches,…
#WatNouEindeVanWinkels (tweede reeks): Vrouwen willen winkelen
Bron: Shopping Centre News Door: Annemiek Kleinheerenbrink, Annemiek Verstappen, Brigit Gerritse, Inge Niks, Jorine de Soet en Hans van Tellingen. Alle feiten over de…
No parking no business (column HvT op Stadszaken)
Bron: stadszaken.nl ‘No parking, no business’. Dat is een uitspraak uit de jaren vijftig. Door velen toegeschreven aan Bernardo Trujillo. Een Amerikaans/Colombiaanse retail-…
Parkeren en winkelomzet zijn nog steeds communicerende vaten (Vastgoedjournaal)
Bron: Vastgoedjournaal.nl ‘No parking no business’ Dat is een uitspraak uit de jaren vijftig. Door velen toegeschreven aan Bernardo Trujillo. Een Amerikaans/Colombiaanse retail-…
Waarom de retailagenda soms geen goed idee is
De Retailagenda. Geïnitieerd in 2015. Qua idee verder uitgewerkt in 2016. En tot uitvoering gebracht in 2017. Aan de slag ermee! Prima. Er is namelijk…
Aandeel online omzet van supermarkten blijft beperkt
Bron: Vastgoedmarkt, januari 2017 Door: Tjerk van Leusden, Jeroen van der Weerd en Hans van Tellingen. Lees het artikel hier. …
Column Hans van Tellingen op Stadszaken.nl
Column Hans van Tellingen: De Retailagenda is (soms) een slecht idee. Lees hem hier …
Column Hans van Tellingen op stadszaken.nl
Blijf investeren in winkelvastgoed – column Hans van Tellingen op stadszaken.nl. Lees hem hier …
Rapport online supermarktomzet
Meer dan 98,7% van alle supermarktomzet vindt in de fysieke winkel plaats. Minder dan 1,3% is het online-aandeel. Lees hier het rapport …
Vergeet die webshops, open een stenen winkel
Van: noordblog.nl De retailwinnaars van straks investeren vooral in fysieke winkels. Hun website is er vooral op gericht om mensen naar die winkels…
De drie belangrijkste lessen uit #WatNouEindeVanWinkels (retailwatching.nl)
Door Nick Möller Redactie RetailWatching Eén op de drie winkels zal binnen vier jaar verdwijnen, voorspelde Cor Molenaar begin 2012. Hij had destijds net…
Doemdenken over fysieke winkels is onterecht: hier liggen de kansen.
Bron: Z24 Directeur Hans van Tellingen van marktonderzoeker Strabo ziet nog voldoende kansen voor fysieke winkels. “Hoezo schoenenwinkels kunnen geen winst meer maken?…