Gepubliceerde artikelen/blogs
Overzicht van publicaties van Hans van Tellingen in diverse media, nieuwste eerst.
De zonnige toekomst van het fysieke winkelen (deel 7)
Uit: SCN (december 2015) "Winnaars en verliezers, namen en rugnummers' Over de winnaars en verliezers: qua winkels, winkelketens, winkelcentra en winkelgebieden. Lees meer …
Online supermarktomzet: 0,8%
Het kennisplatform Supermarkt & Ruimte heeft in samenwerking met het gerenommeerde onderzoeksbureau Strabo en vastgoedadviseur SuperVastgoed (tevens sponsor van Supermarkt & Ruimte) een monitor…
De zonnige toekomst van het fysieke winkelen (deel 6)
Uit: SCN (november 2015) Over het correcte aandeel van webwinkels in de totale retailomzet, de overschatting van `beleving’ in Veghel en de zin…
FOC heeft nauwelijks invloed op leegstand in centrum Assen
uit: Dagblad van het Noorden, 28 oktober 2015 Assen wil bij het TT Circuit een Factory Outlet Center (FOC) bouwen met zo’n tachtig…
Berlijn: bruisende broedkamer van bijzondere winkelconcepten
Op 8 juli vond de ‘quick trip’ plaats van de Nederlandse Raad Winkelcentra. De NRW. Dat houdt in: ’s ochtends bij nacht…
Vernieuwende winkelconcepten én klassieke retail in Kopenhagen en Malmö
Van 17 tot en met 19 juni vond de jaarlijkse lange excursie plaats van de Nederlandse Raad Winkelcentra. De NRW. Het was…
Over het wegen van appelen en peren
De NRW Jaarprijs heeft een lange historie. In de afgelopen 25 jaar is niet alleen de winkelmarkt drastisch veranderd, ook het juryproces is…
Casestudy: Beleving wordt overschat
door Hans van Tellingen Al jaren is hét toverwoord in de retail ‘beleving’. Beleving is de panacee voor veel problemen. Beleving verbetert het…
Netto aantal vierkante meters winkelruimte blijft ongeveer hetzelfde
uit: http://shoppermarketingupdate.nl Fysieke winkels hebben lange tijd gezeten in de hoek waar de klappen vielen. Niet helemaal onterecht natuurlijk. Met namen als Miss…
Online omzetaandeel overdreven voorgesteld
uit: http://twinklemagazine.nl De Thuiswinkel Markt Monitor schetst een te positief beeld van de online consumentenbestedingen, stellen Hans van Tellingen, Gerard Zandbergen en Joost…
Wat gebeurt er als Primark naar je stad komt?
Uit: NRCQ Woensdag 23 oktober 2013 – die datum staat bij de winkeliers in Zoetermeer in het geheugen gegrift. Op die dag opende…
Verticaal shoppen in torenhoge Tokyose winkelcentra
Elk jaar gaat SSM Retail Platform op studiereis. Vijf dagen lang netwerken. Vijf dagen lang inhoud. En vijf dagen lang eten en drinken…
"Maak het de alleenwinkelende vrouw naar de zin"
Het grootste deel van het winkelende publiek bestaat uit solitaire mannen en vrouwen. Of zij veel of weinig besteden, verschilt per sekse.…
Overname winkelcentra leidt tot andere focus eigenaren
Op de markt van planmatig ontwikkelde winkelcentra heeft een aardverschuiving plaatsgevonden. Unibail-Rodamco, Corio en ING/CBRE hebben tientallen centra verkocht. Het institutioneel bezit…
De retailer als popster
Flauwvallende meisjes bij de opening van een Primarkfiliaal, hippe twintigers in slaapzak voor de Applestore: we kijken er al niet eens meer van op. Is…