Gepubliceerde artikelen/blogs

Overzicht van publicaties van Hans van Tellingen in diverse media, nieuwste eerst.

Netto aantal vierkante meters winkelruimte blijft ongeveer hetzelfde

uit: http://shoppermarketingupdate.nl Fysieke winkels hebben lange tijd gezeten in de hoek waar de klappen vielen. Niet helemaal onterecht natuurlijk. Met namen als Miss…

14 augustus 2015 lees verder

Online omzetaandeel overdreven voorgesteld

uit: http://twinklemagazine.nl De Thuiswinkel Markt Monitor schetst een te positief beeld van de online consumentenbestedingen, stellen Hans van Tellingen, Gerard Zandbergen en Joost…

14 augustus 2015 lees verder

Wat gebeurt er als Primark naar je stad komt?

Uit: NRCQ Woensdag 23 oktober 2013 – die datum staat bij de winkeliers in Zoetermeer in het geheugen gegrift. Op die dag opende…

13 augustus 2015 lees verder

Verticaal shoppen in torenhoge Tokyose winkelcentra

Elk jaar gaat SSM Retail Platform op studiereis. Vijf dagen lang netwerken. Vijf dagen lang inhoud. En vijf dagen lang eten en drinken…

12 juni 2015 lees verder

"Maak het de alleenwinkelende vrouw naar de zin"

Het grootste deel van het winkelende publiek bestaat uit solitaire mannen en vrouwen. Of zij veel of weinig besteden, verschilt per sekse.…

20 maart 2015 lees verder

Overname winkelcentra leidt tot andere focus eigenaren

Op de markt van planmatig ontwikkelde winkelcentra heeft een aardverschuiving plaatsgevonden. Unibail-Rodamco, Corio en ING/CBRE hebben tientallen centra verkocht. Het institutioneel bezit…

20 maart 2015 lees verder

De retailer als popster

Flauwvallende meisjes bij de opening van een Primarkfiliaal, hippe twintigers in slaapzak voor de Applestore: we kijken er al niet eens meer van op. Is…

14 november 2014 lees verder

Winkelen in Ierland is de crisis voorbij

NRW bezoekt Belfast en Dublin Afgelopen september heeft de Nederlandse Raad Winkelcentra (NRW) met een groep van 25 winkelvastgoedprofessionals Ierland bezocht. Om precies…

6 november 2014 lees verder

Outletcentra: waarom iets verbieden wat een succes is?

De zonnige toekomst van het fysieke winkelen (deel 5) De toekomst voor fysieke winkels is een zonnige. In ieder geval voor een aantal.…

6 november 2014 lees verder

Waarom Maxis Muiden moet blijven (en de Nuonweg weer open moet)

Door Hans van Tellingen (*) Hè, wat een naar stuk van Harvey Otten in het Parool de afgelopen week. De beste man is…

21 oktober 2014 lees verder

Het gigantische belang van het aandeel parkeren in de winkelomzet

Door Hans van Tellingen De toekomst voor fysieke winkels is een zonnige. In ieder geval voor een aantal. In de vorige drie delen…

17 september 2014 lees verder

Trinity Leeds, an everyday wonder

Door Hans van Tellingen Groot-Brittannië was ooit een wereldmacht. Maar verpauperde snel na de Tweede Wereldoorlog. Toch gaat het sinds ‘Thatcher’ steeds beter…

16 september 2014 lees verder

Het Primark Effect (volledig artikel)

De toekomst voor fysieke winkels is een zonnige. In ieder geval voor een aantal. In deel 1 en deel 2 van deze…

3 juli 2014 lees verder

Maak uw winkelcentrum toekomstbestendig door onderzoek en een marketingvisie!

De toekomst voor fysieke winkelcentra is een zonnige. In ieder geval voor een aantal. Hieraan heb ik nooit getwijfeld. Ook niet een jaar of…

14 april 2014 lees verder

Ben jij ook zo bang?

Over de zonnige toekomst van de fysieke retail “Ben jij ook zo bang….dat alles automatisch wordt, dat je geen eten krijgt…..maar pillen op…

4 december 2013 lees verder

<1 ...13141516>