Gepubliceerde artikelen/blogs

Overzicht van publicaties van Hans van Tellingen in diverse media, nieuwste eerst.

De zonnige toekomst van het fysieke winkelen (deel 7)

Uit: SCN (december 2015) "Winnaars en verliezers, namen en rugnummers'   Over de winnaars en verliezers: qua winkels, winkelketens, winkelcentra en winkelgebieden.   Lees meer …

14 december 2015 lees verder

Online supermarktomzet: 0,8%

Het kennisplatform Supermarkt & Ruimte heeft in samenwerking met het gerenommeerde onderzoeksbureau Strabo en vastgoedadviseur SuperVastgoed (tevens sponsor van Supermarkt & Ruimte) een monitor…

10 december 2015 lees verder

De zonnige toekomst van het fysieke winkelen (deel 6)

Uit: SCN (november 2015)   Over het correcte aandeel van webwinkels in de totale retailomzet, de overschatting van `beleving’ in Veghel en de zin…

19 november 2015 lees verder

FOC heeft nauwelijks invloed op leegstand in centrum Assen

uit: Dagblad van het Noorden, 28 oktober 2015   Assen wil bij het TT Circuit een Factory Outlet Center (FOC) bouwen met zo’n tachtig…

29 oktober 2015 lees verder

Berlijn: bruisende broedkamer van bijzondere winkelconcepten

Op 8 juli vond de ‘quick trip’ plaats van de Nederlandse Raad Winkelcentra. De NRW. Dat houdt in: ’s ochtends bij nacht…

18 september 2015 lees verder

Vernieuwende winkelconcepten én klassieke retail in Kopenhagen en Malmö

Van 17 tot en met 19 juni vond de jaarlijkse lange excursie plaats van de Nederlandse Raad Winkelcentra. De NRW. Het was…

18 september 2015 lees verder

Over het wegen van appelen en peren

De NRW Jaarprijs heeft een lange historie. In de afgelopen 25 jaar is niet alleen de winkelmarkt drastisch veranderd, ook het juryproces is…

17 september 2015 lees verder

Casestudy: Beleving wordt overschat

door Hans van Tellingen Al jaren is hét toverwoord in de retail ‘beleving’. Beleving is de panacee voor veel problemen. Beleving verbetert het…

3 september 2015 lees verder

Netto aantal vierkante meters winkelruimte blijft ongeveer hetzelfde

uit: http://shoppermarketingupdate.nl Fysieke winkels hebben lange tijd gezeten in de hoek waar de klappen vielen. Niet helemaal onterecht natuurlijk. Met namen als Miss…

14 augustus 2015 lees verder

Online omzetaandeel overdreven voorgesteld

uit: http://twinklemagazine.nl De Thuiswinkel Markt Monitor schetst een te positief beeld van de online consumentenbestedingen, stellen Hans van Tellingen, Gerard Zandbergen en Joost…

14 augustus 2015 lees verder

Wat gebeurt er als Primark naar je stad komt?

Uit: NRCQ Woensdag 23 oktober 2013 – die datum staat bij de winkeliers in Zoetermeer in het geheugen gegrift. Op die dag opende…

13 augustus 2015 lees verder

Verticaal shoppen in torenhoge Tokyose winkelcentra

Elk jaar gaat SSM Retail Platform op studiereis. Vijf dagen lang netwerken. Vijf dagen lang inhoud. En vijf dagen lang eten en drinken…

12 juni 2015 lees verder

"Maak het de alleenwinkelende vrouw naar de zin"

Het grootste deel van het winkelende publiek bestaat uit solitaire mannen en vrouwen. Of zij veel of weinig besteden, verschilt per sekse.…

20 maart 2015 lees verder

Overname winkelcentra leidt tot andere focus eigenaren

Op de markt van planmatig ontwikkelde winkelcentra heeft een aardverschuiving plaatsgevonden. Unibail-Rodamco, Corio en ING/CBRE hebben tientallen centra verkocht. Het institutioneel bezit…

20 maart 2015 lees verder

De retailer als popster

Flauwvallende meisjes bij de opening van een Primarkfiliaal, hippe twintigers in slaapzak voor de Applestore: we kijken er al niet eens meer van op. Is…

14 november 2014 lees verder

<1 ...13141516>