Over Hans van Tellingen
Hans van Tellingen (Meppel, 17 december 1966) is Geograaf en Regioloog en studeerde van 1985 tot en met 1990 aan de RijksUniversiteit Groningen (RUG). In 1991 heeft hij zijn bul opgehaald. Zijn afstudeerspecialisaties waren: vastgoed, onderzoek, organisatiekunde, marketing, communicatie en consumentengedrag. Van 1990 tot en met 1993 was Hans bij twee Rotterdamse bedrijven werkzaam. Een vastgoedonderzoeksbureau én een vastgoedreclamebureau. Sinds 1993 werkt Hans bij Strabo bv. Dat gevestigd is op de Herengracht te Amsterdam. In 1995 werd hij directeur-eigenaar. Strabo is een van de landelijke specialisten op het gebied van winkelcentrumonderzoek en -advies.
Hans publiceert sinds jaar en dag - onder meer in EW (Elsevier), De Ondernemer, SCN Today (Shopping Centre News), RetailTrends, Vastgoedjournaal en Property NL – artikelen en blogs waarin hij zijn visie op winkels, winkelcentra en winkelgebieden in binnen- én buitenland etaleert. In 2016 verscheen het uiterst succesvolle #WatNouEindeVanWinkels. Een boek over de zonnige toekomst van (fysieke) winkels. Waarbij ook de input van elf professionele mede-auteurs vermeld dient te worden. Elk gespecialiseerd in een of meerdere deelsectoren van retail of retailvastgoed. Zoals onderzoek, advies, centrummanagement of procesmanagement. In 2018 volgde het nóg succesvollere Waarom Stenen Winkels Winnen (met input van 18 mede-auteurs). Op 3 november 2023 is 'Retail is Mensenwerk' verschenen.
Hans staat inmiddels als veelgevraagd spreker vaak op het podium om zijn optimistische en realistische visie op de retail te delen. Hij komt graag bij u langs om te spreken over de toekomst van winkelen en over zijn nieuwste boek ‘Retail Is Mensenwerk (hoe stenen winkels winnen: een handleiding)’.
Deel deze pagina
Nieuwste artikelen
Autobezoekers aan de binnenstad besteden nóg meer dan autobezoekers aan andere centra en de negatieve effecten van de autoluwe binnenstad
Bron: SCN Today Lees hier het artikel op…
Autobezoeker verschaffer retailomzet en denkfout Platform Binnenstadsmanagement
Bron: Vexpan 'Autobezoeker zorgt voor leeuwendeel retailomzet en de…
Autobezoeker goed voor leeuwendeel retailomzet
Bron: RetailTrends 61 procent van de retailomzet in Nederland is afkomstig…
In het nieuws
Goochelt het CBS met cijfers over fysieke winkels?
Bron: PropertyNL “Volgens Van Tellingen is er geen…
Opinie: ‘Autoluwe binnenstad? Vergeet niet dat bezoekers vaak per auto komen’
Bron: Het Parool De negatieve…
Autoluwe binnenstad: alleen maar verliezers of alleen maar winnaars?
In Stadszaken.nl een voorstander (Jaap Kaai)…