Gepubliceerde artikelen/blogs
Overzicht van publicaties van Hans van Tellingen in diverse media, nieuwste eerst.
Pretpark Amsterdam: toeristen spreiden werkt niet, focus dus alleen op kwaliteitstoeristen
Door: Jaap Broer (Desicio) en Hans van Tellingen ‘Pretpark Amsterdam: richt je op de goede (kwaliteits)toeristen. Met geld. En smaak. Sluit de coffeeshops.…
Blijf investeren in je (stenen) winkel!
Bron: NRW Lees hier de column van Hans van Tellingen op de website van de NRW (Nederlandse Raad van Winkelcentra). …
Beleving met betekenis
Bron: SCN Door Paul Rodenburg en Hans van Tellingen. Hoe 'beleving met betekenis' wél tot een hogere winkelomzet leidt. Lees het hele artikel hier. …
Hoe 'beleving met betekenis' wél tot een hogere winkelomzet leidt
Door Paul Rodenburg en Hans van Tellingen ‘Beleving’. Iedereen heeft het erover. Het is hét toverwoord in de retailbranche. Maar wat is dat…
Gastcolumn Hans van Tellingen in Tabak2day
Bron: Tabak2day Lees hier de tweet over de gastcolumn van Hans van Tellingen in Tabak2day. Klik hier voor een foto van het artikel. …
Waarom de winkelleegstand geen nationaal probleem is
Bron: ROMagazine Waarom de winkelleegstand geen nationaal probleem is, daarbij sterk afneemt en waarom dus de Retailagenda pseudo-oplossingen biedt voor een niet-bestaand probleem. Lees…
Met méér autobezoekers méér winkelomzet: de feiten over het effect van gratis parkeren
Bron: RetailTrends en SCN Door Hans van Tellingen, Jeroen Verwaaijen en Milan Caspers* Parkeren. Een van de meest beladen onderwerpen in de retail. Dat…
Het einde van de online supermarkt
Bron: SCN Velen voorspelden het einde van de winkels. Dat bleek niet uit te komen. Niet voor kledingwinkels. Niet voor schoenenwinkels. En niet…
Blurring: Hoe meer, hoe beter
'Blurring'. Een jeukwoord. We geven het toe. Zou je het niet beter 'menging' kunnen noemen? Of gebruiken we de - in Rotterdam…
De winkelleegstand is géén nationaal probleem en neemt sterk af: hier de feiten
Leegstand. Winkelleegstand. Het nationale winkelleegstandsprobleem. Dat klinkt heftig. Maar waar hebben we het dan eigenlijk over? Hans van Tellingen pareert alle 'onheilstijdingen'…
Winkelleegstand is géén nationaal probleem en neemt sterk af: de feiten
Bron: Retailtrends Door: Gertjan Slob en Hans van Tellingen. Leegstand. Winkelleegstand. Het nationale winkelleegstandsprobleem. Dat klinkt heftig, maar waar hebben we het dan eigenlijk…
Waarom webwinkels schadelijk zijn voor de maatschappij en de belastingbetaler mag dokken
Bron: Stadszaken.nl en Retailtrends.nl Lees hier het artikel van Hans van Tellingen op stadszaken.nl, hier op retailtrends.nl, hier op Vastgoedjournaal.nl, hier op Emerce.nl en hier in…
Behaal méér winkelomzet met méér Zwarte Piet, méér gratis tasjes, méér parkeren en mínder genderneutraliteit
Bron: RetailTrends.nl & Vastgoedjournaal.nl Lees hier het artikel van Hans van Tellingen op RetailTrends, hier op Vastgoedjournaal.nl, en hier in de SCN. PS. Hans van Tellingen…
'Waarom de Retailagenda (soms) geen goed idee is'
Bron: Vastgoedjournaal.nl Lees hier het artikel van Hans van Tellingen op Vastgoedjournaal.nl. …
Gratis parkeren bestaat en levert meer winkelomzet op
Bron: Vastgoedjournaal Vorige week is een interessante studie verricht over de relatie tussen parkeertarieven en winkelbezoek. Deels betreft dit een kloppend verhaal. Maar…