Gepubliceerde artikelen/blogs

Overzicht van publicaties van Hans van Tellingen in diverse media, nieuwste eerst.

Meer service en ondernemerschap: zo wordt je winkel een winnaar

Bron: Retailtrends Door Jorine de Soet, Ernest Schaapman, Chantal Riedeman, Fiorienne Westenberg en Hans van Tellingen. Hoe maak je van je winkel of winkelcentrum…

10 september 2018 lees verder

Pretpark Amsterdam: toeristen spreiden werkt niet, focus dus alleen op kwaliteitstoeristen

Door: Jaap Broer (Desicio) en Hans van Tellingen ‘Pretpark Amsterdam: richt je op de goede (kwaliteits)toeristen. Met geld. En smaak. Sluit de coffeeshops.…

28 augustus 2018 lees verder

Blijf investeren in je (stenen) winkel!

Bron: NRW Lees hier de column van Hans van Tellingen op de website van de NRW (Nederlandse Raad van Winkelcentra). …

26 juli 2018 lees verder

Beleving met betekenis

Bron: SCN Door Paul Rodenburg en Hans van Tellingen. Hoe 'beleving met betekenis' wél tot een hogere winkelomzet leidt. Lees het hele artikel hier. …

29 juni 2018 lees verder

Hoe 'beleving met betekenis' wél tot een hogere winkelomzet leidt

Door Paul Rodenburg en Hans van Tellingen ‘Beleving’. Iedereen heeft het erover. Het is hét toverwoord in de retailbranche. Maar wat is dat…

1 mei 2018 lees verder

Gastcolumn Hans van Tellingen in Tabak2day

Bron: Tabak2day Lees hier de tweet over de gastcolumn van Hans van Tellingen in Tabak2day. Klik hier voor een foto van het artikel.  …

19 april 2018 lees verder

Waarom de winkelleegstand geen nationaal probleem is

Bron: ROMagazine Waarom de winkelleegstand geen nationaal probleem is, daarbij sterk afneemt en waarom dus de Retailagenda pseudo-oplossingen biedt voor een niet-bestaand probleem.  Lees…

20 maart 2018 lees verder

Met méér autobezoekers méér winkelomzet: de feiten over het effect van gratis parkeren

Bron: RetailTrends en SCN Door Hans van Tellingen, Jeroen Verwaaijen en Milan Caspers* Parkeren. Een van de meest beladen onderwerpen in de retail. Dat…

12 maart 2018 lees verder

Het einde van de online supermarkt

Bron: SCN Velen voorspelden het einde van de winkels. Dat bleek niet uit te komen. Niet voor kledingwinkels. Niet voor schoenenwinkels. En niet…

14 februari 2018 lees verder

Blurring: Hoe meer, hoe beter

'Blurring'. Een jeukwoord. We geven het toe. Zou je het niet beter 'menging' kunnen noemen? Of gebruiken we de - in Rotterdam…

21 december 2017 lees verder

De winkelleegstand is géén nationaal probleem en neemt sterk af: hier de feiten

Leegstand. Winkelleegstand. Het nationale winkelleegstandsprobleem. Dat klinkt heftig. Maar waar hebben we het dan eigenlijk over? Hans van Tellingen pareert alle 'onheilstijdingen'…

7 december 2017 lees verder

Winkelleegstand is géén nationaal probleem en neemt sterk af: de feiten

Bron: Retailtrends Door: Gertjan Slob en Hans van Tellingen. Leegstand. Winkelleegstand. Het nationale winkelleegstandsprobleem. Dat klinkt heftig, maar waar hebben we het dan eigenlijk…

6 november 2017 lees verder

Waarom webwinkels schadelijk zijn voor de maatschappij en de belastingbetaler mag dokken

Bron: Stadszaken.nl en Retailtrends.nl Lees hier het artikel van Hans van Tellingen op stadszaken.nl, hier op retailtrends.nl, hier op Vastgoedjournaal.nl, hier op Emerce.nl en hier in…

17 oktober 2017 lees verder

Behaal méér winkelomzet met méér Zwarte Piet, méér gratis tasjes, méér parkeren en mínder genderneutraliteit

Bron: RetailTrends.nl & Vastgoedjournaal.nl Lees hier het artikel van Hans van Tellingen op RetailTrends, hier op Vastgoedjournaal.nl, en hier in de SCN. PS. Hans van Tellingen…

5 oktober 2017 lees verder

'Waarom de Retailagenda (soms) geen goed idee is'

Bron: Vastgoedjournaal.nl Lees hier het artikel van Hans van Tellingen op Vastgoedjournaal.nl.   …

18 september 2017 lees verder

<1 ...91011...16>