Nieuw perspectief lonkt voor retail
Bron: PropertyNL
Interview met PropertyNL: “Het gaat veel beter met de stenen winkels dan voor 2020. Juist als reactie op dat vervelende lockdownbeleid zitten de echte winkels weer in de lift. Mensen vinden de deur uitgaan juist weer veel waardevoller, als reactie op het feit dat men gedwongen thuis moest zitten. Gevolg: meer omzet voor stenen winkels, ook veel meer dan bijvoorbeeld in 2019, toen niemand nog van coronabeleid had gehoord. Webwinkels deden het qua omzet -tijdelijk- beter in 2020 en de winter van 2020/2021, maar doen sindsdien een enorme stap terug. Het onlineaandeel van retailaankopen bevindt zich weer op het niveau van 2019. De rek is eruit. Omdat de fysieke winkels weer in de lift zitten zie je nu dat de retailleegstand enorm is gedaald (naar een frictieniveau van 5 à 6%), terwijl de totale retailvoorraad stabiel is gebleven. Het aantal ‘gevulde retailmeters’ is nog nooit zo hoog geweest als in 2023 en 2024. Het herstel vindt overal plaats, ook in de binnensteden. De binnensteden zien echter wel bedreigingen op zich afkomen als autoluwe binnensteden, minder parkeerplaatsen, duurder parkeren en emissieloze zones.”
Ook met Peter Koppers, Robert Paling.
Lees hier het hele artikel.
Deel deze pagina
Artikelen
Parkeerbeleid en emissievrije zones: De gevolgen voor Amersfoortse ondernemers
Bron: Amersfoort voor Vrijheid. "Parkeerbeleid en emissievrije…
Nederland is planologen-moe
Bron: Stadszaken.nl Mijn nieuwe column op Stadszaken.nl: "Nederland is overgereguleerd. Zeker als het gaat…
‘Place to buy' belangrijker dan 'place to be’
Bron: MarketingTribune Een binnenstad is een vitale…
Nieuw perspectief lonkt voor retail
Bron: PropertyNL Interview met PropertyNL: “Het gaat veel beter met de…