Gedegen bezoekersonderzoek in het post-corona tijdperk: zo doe je dat

12 juli 2021

Bron: De Ondernemer

‘Zomaar enquêtes afnemen of uitdelen onder bezoekers’ leidt tot grote problemen als er correcte en representatieve resultaten dienen worden behaald. En een enquêtezuil ‘ergens neerzetten op een plek in het winkelcentrum’, heeft tot gevolg dat de resultaten nog minder representatief zijn, daar alleen de grootste klagers en de grootste fans geneigd zijn om mee te doen. Het is even nuttig als het plaatsen van een Facebookpost en dan kijken wie er in de commentaarbalken de grootste mond hebben. Daar hebt u niet zoveel aan. Goed bezoekersonderzoek is dus altijd mensenwerk en dient uitgevoerd te worden door echte mensen. Die vriendelijk de respondenten te woord staan. Dat leidt tot de beste response en de minste ruis. Ook is het van belang dat het veldwerkteam wordt afgestemd op de te verwachten bezoekers. Een studenten ‘corpsbal’ zal het minder goed doen in Amsterdam-Osdorp. Of in het Haagse Laakkwartier. Wij werken dan ook altijd met beroepsenquêteurs, die zeer divers qua leeftijd en afkomst zijn. Dit garandeert de beste resultaten. 

Lees hier het hele blog.

Deel deze pagina

Artikelen

Waarom de stenen winkel blijft

Bron: Textilia Sinds de komst van het internet – en met…

12 juli 2024 lees verder

Ravissante retail in betoverend Porto met SSM Retail Platform

Bron: SCN Today Bezoek Porto. Prachtige stad…

10 juni 2024 lees verder

Winkels worden juist groter, het ongelijk van PWC

Bron: PropertyNL Met Robert Paling van PropertyNL sprak…

24 mei 2024 lees verder

Waarom Blokker weer een groot succes wordt

Bron: Wynia's Week Vers blog. "Blokker. Nederlands retailicoon bij…

23 mei 2024 lees verder

Alle artikelen