Corona en het ietwat ongepaste enthousiasme van Thuiswinkel.org
Bron: Zakenblad.nl en De Ondernemer
‘Online boodschappen doen breekt definitief door dankzij coronacrisis’. In dit artikel op NU.nl (https://www.nu.nl/economie/6040250/online-boodschappen-doen-breekt-definitief-door-dankzij-coronacrisis.html) steekt Wijnand Jongen, directeur van belangenbehartiger Thuiswinkel.org, zijn enthousiasme niet onder stoelen of banken. ‘De uitbraak van het coronavirus en de bijbehorende maatregelen leiden tot een versnelde en definitieve doorbraak van boodschappen doen via internet. De doorbraak was al ingezet, maar deze crisis versnelt dat’, aldus Jongen. ‘Heel veel mensen bestellen nu voor het eerst hun boodschappen via internet en ervaren het gemak. Zij blijven dat in de toekomst dan ook doen.’
Tja, Wijnand klinkt wel heel enthousiast. Het is vast onbedoeld. Ik denk zeker niet dat Wijnand een slecht mens is. En dat hij ook zeker geen aasgier wil zijn die de restanten van de fysieke retail definitief wil oppeuzelen. Integendeel. Dat denk ik niet.
Lees hier de reactie van Hans van Tellingen, en hier zijn artikel op de website van De Ondernemer.
Deel deze pagina
Artikelen
De deconfiture van het deelvervoer
Bron: OpinieZ Nieuwe blog. "Deelvervoer wordt maar niet winstgevend. En het hoogdravende…
Retail-expert Hans van Tellingen over verdwijnende plus-sizecollecties: “Ik denk niet dat ze het goed genoeg hebben geprobeerd”
Heel leuk interview met Amanda Arcadia Algra: "Nu de body-positivity trend lijkt af…
Bijzondere winkelstraten als de Van Woustraat verdienen autobereikbaarheid
Bron: Stadszaken Nieuwe column op Stadszaken.nl: "Het beleid…
In memoriam Ed Nozeman
In memoriam Ed Nozeman. In 1988 werd Ed gevraagd om zitting te…