Overname winkelcentra leidt tot andere focus eigenaren
Op de markt van planmatig ontwikkelde winkelcentra heeft een aardverschuiving plaatsgevonden. Unibail-Rodamco, Corio en ING/CBRE hebben tientallen centra verkocht. Het institutioneel bezit lijkt daardoor afgenomen. Zowel in het aantal winkelcentra als in vierkante meters. Welke partijen hebben deze centra overgenomen? Welke patronen zijn hierin te ontdekken? En wat betekent dit voor het winkelcentrumbeheer? Om deze vragen te beantwoorden bracht Jeroen Verwaaijen van Strabo de markt voor winkelcentra in kaart. Ander eigendom, betekent andere focus.
door Jeroen Verwaaijen
Deel deze pagina
Artikelen
Parkeerbeleid en emissievrije zones: De gevolgen voor Amersfoortse ondernemers
Bron: Amersfoort voor Vrijheid. "Parkeerbeleid en emissievrije…
Nederland is planologen-moe
Bron: Stadszaken.nl Mijn nieuwe column op Stadszaken.nl: "Nederland is overgereguleerd. Zeker als het gaat…
‘Place to buy' belangrijker dan 'place to be’
Bron: MarketingTribune Een binnenstad is een vitale…
Nieuw perspectief lonkt voor retail
Bron: PropertyNL Interview met PropertyNL: “Het gaat veel beter met de…