Maak uw winkelcentrum toekomstbestendig door onderzoek en een marketingvisie!

14 april 2014

De toekomst voor fysieke winkelcentra is een zonnige.
In ieder geval voor een aantal. Hieraan heb ik nooit
getwijfeld. Ook niet een jaar of twee geleden toen
menigeen in ‘zak en as’ zat. In mijn vorige artikel heb ik hier
al melding van gemaakt. Ik citeer: “Er is geen enkele reden
tot negativisme. Wel tot realiteitszin. Van zowel de ontwikkelaar die (ik noem maar een extreem theoretisch voorbeeld) een winkelcentrum van 100.000 m2 in Delfzijl wil bouwen, tot een door de webwinkelbranche betaalde, ietwat zwaar toonzettende niet onafhankelijke professor, die voorspelt dat meer dan 30% (of 50%) van de winkels verdwijnt. En dat we meer dan 50% van de artikelen op het internet gaan kopen.”

lees hier verder

door Hans van Tellingen.

Deel deze pagina

Artikelen

Waarom de stenen winkel blijft

Bron: Textilia Sinds de komst van het internet – en met…

12 juli 2024 lees verder

Ravissante retail in betoverend Porto met SSM Retail Platform

Bron: SCN Today Bezoek Porto. Prachtige stad…

10 juni 2024 lees verder

Winkels worden juist groter, het ongelijk van PWC

Bron: PropertyNL Met Robert Paling van PropertyNL sprak…

24 mei 2024 lees verder

Waarom Blokker weer een groot succes wordt

Bron: Wynia's Week Vers blog. "Blokker. Nederlands retailicoon bij…

23 mei 2024 lees verder

Alle artikelen