La France: Douze Points
Elk jaar gaat SSM Retail Platform op studiereis. Vier dagen lang netwerken. Vier dagen lang lekker eten. En vier dagen lang mooie wijnen drinken. Maar ook: nieuwe, net opgeleverde winkelcentra bezoeken. Of juist eeuwenoude winkelstraten. En bouwplaatsen waar een nieuw winkelcentrum wordt ontwikkeld. Ja? Echt? Is het in Frankrijk ook niet crisis? Is dat niet het land waar een socialistische regering ervoor zorgt dat mensen bijna niet ontslagen kunnen worden? Waar de mensen op hun zestigste met pensioen kunnen? Waar de inflexibele
economie ervoor zorgt dat het land economisch ‘vast’ zit? En de jongeren dus niet aan de bak komen? Klopt. Frankrijk is een corporatistisch land. Maar toch. Frankrijk is ook het land van Unibail-Rodamco. Het best presterende winkelfonds van Europa. En Frankrijk is ook het land van Klepierre (de ontwikkelende belegger van de mooiste ‘high traffic’ winkelvoorzieningen — op Gare Saint Lazare — ter wereld). Maar bovenal is Frankrijk het land van de HEMA. Wablief? Jazeker: HEMA! ‘HEMA, depuis 1926’ is een grote hit in ‘la douce France’. De typisch Nederlandse formule slaat hier aan. En de Fransen blieven maar wat graag de
gekleurde dropstaafjes. Al zijn stroopwafels en cosmetica de absolute favorieten.
lees hier verder.
Door Hans van Tellingen.
Deel deze pagina
Artikelen
Parkeerbeleid en emissievrije zones: De gevolgen voor Amersfoortse ondernemers
Bron: Amersfoort voor Vrijheid. "Parkeerbeleid en emissievrije…
Nederland is planologen-moe
Bron: Stadszaken.nl Mijn nieuwe column op Stadszaken.nl: "Nederland is overgereguleerd. Zeker als het gaat…
‘Place to buy' belangrijker dan 'place to be’
Bron: MarketingTribune Een binnenstad is een vitale…
Nieuw perspectief lonkt voor retail
Bron: PropertyNL Interview met PropertyNL: “Het gaat veel beter met de…