Westfield Mall: massief en magisch tegelijk

27 januari 2010

SSM Retail Platform heeft in november Londen aangedaan met een zogenaamde ‘Quick Trip’. Je kunt zeggen wat je wilt, maar Londen is wel de belangrijkste stad van Europa. Qua economie. Qua financiële dienstverlening (ook in deze tijd!). Qua aantal inwoners. Qua inkomen naar inwoner. Qua alles eigenlijk. Zelfs op culinair gebied. En zeker ook qua retail. Waar Groot-Britannië als wereldmacht na de Tweede Wereldoorlog snel aan invloed inboette, is er sinds begin jaren negentig sprake van een (in goed Nederlands) ‘revival’. Met Londen als uithangbord van het land. Of zelfs van Europa (en de wereld). Londen is modehoofdstad.

Winkelhoofdstad. Uitgaanshoofdstad. Noem het maar op. Reden genoeg om Londen te bezoeken. Al is het alleen maar als winkelprofessional. De SSM had dan ook een prachtig doel uitgekozen. Waarbij de opening van Westfield Mall uiteraard een prachtige directe aanleiding vormt.

lees hier het volledige artikel

 

Hans van Tellingen is algemeen directeur van Strabo

Deel deze pagina

Artikelen

Parkeerbeleid en emissievrije zones: De gevolgen voor Amersfoortse ondernemers

Bron: Amersfoort voor Vrijheid. "Parkeerbeleid en emissievrije…

8 november 2024 lees verder

Nederland is planologen-moe

Bron: Stadszaken.nl Mijn nieuwe column op Stadszaken.nl: "Nederland is overgereguleerd. Zeker als het gaat…

5 november 2024 lees verder

‘Place to buy' belangrijker dan 'place to be’

Bron: MarketingTribune Een binnenstad is een vitale…

3 oktober 2024 lees verder

Nieuw perspectief lonkt voor retail

Bron: PropertyNL Interview met PropertyNL: “Het gaat veel beter met de…

1 oktober 2024 lees verder

Alle artikelen