Kledingwinkels van paar concerns nemen onze winkelstraten over

28 mei 2024

Bron: RTL Nieuws

Geïnterviewd door Paul le Clercq van RTL Nieuws: "Die doelgroepen worden ook bepaald door verschil in leeftijd van potentiële klanten. Tienermeisjes beginnen bij Zara, als ze wat ouder zijn gaan ze vaker naar Bershka en daarna bijvoorbeeld naar Massimo Dutti. Verder, als twee winkels van één keten naast elkaar zitten, kunnen ze onderling ook schuiven met het aantal vierkante meters. En hun magazijn delen. Er kleven ook nadelen wanneer verschillende winkels van één eigenaar vlak bij elkaar zitten. Als het slecht gaat met de ene keten, dan kan dat afstralen op de andere. En dat is ook een risico voor de verhuurder. En mocht een concern met meerdere winkelketens ten onder gaan, dan verlies je in één klap verschillende winkels, die ook nog eens op de allerbeste plekken zitten."

 

Ook met Olaf Zwijnenburg en Dirk Mulder.

Lees hier het hele artikel.

Deel deze pagina

In de media

Hoe de service verdwijnt uit winkels en horeca door zelfscan en QR-codes: ‘Ik wil gewoon een medewerker’

Bron: Het Parool Interview met Het Parool over mijn nieuwste boek 'Retail is Mensenwerk'.…

13 januari 2025 lees verder

Hans van Tellingen te gast bij Nieuws van de dag

Bron: SBS Hoe leuk is dat?…

10 januari 2025 lees verder

Betaald parkeren in geheel Amstelveen is slecht idee

Bron: Amstelveens Nieuwsblad ‘Betaald parkeren in geheel Amstelveen…

20 december 2024 lees verder

Meer berichten