Casestudy: Beleving wordt overschat
door Hans van Tellingen
Al jaren is hét toverwoord in de retail ‘beleving’. Beleving is de panacee voor veel problemen. Beleving verbetert het functioneren van het winkelgebied. Beleving is hét antwoord op ‘internet’. Nu zeg ik niet dat dit allemaal onzin is. Maar is beleving iets nieuws? En is beleving inderdaad dé oplossing voor de complete retail? Nee! Een jaar of vijftien geleden hadden we het over ‘leisure’. En daarvoor was het ook al duidelijk dat ‘winkelen’ meer is dan alleen maar ‘functioneel aankopen doen’. Wij wisten toen al dat menig consument het verrichten van aankopen ziet als een favoriete tijdsbesteding. Beleving is daarom niet nieuw. Beleving was er altijd al.
Beleving moet ‘passend’ zijn. In een prachtige oude binnenstad is er al sprake van een natuurlijk soort beleving. En in een degelijke shopping mall kunnen passende evenementen en een mooi design ook zorgen voor extra toestroom van klandizie. Daarbij zullen in een wijkwinkelcentrum gezellige en kneuterige elementen als een clown met ballonnen best tot extra toeloop leiden.
lees hier verder
Deel deze pagina
Artikelen
Autobezoekers aan de binnenstad besteden nóg meer dan autobezoekers aan andere centra en de negatieve effecten van de autoluwe binnenstad
Bron: SCN Today Lees hier het artikel op…
Autobezoeker verschaffer retailomzet en denkfout Platform Binnenstadsmanagement
Bron: Vexpan 'Autobezoeker zorgt voor leeuwendeel retailomzet en de…
Autobezoeker goed voor leeuwendeel retailomzet
Bron: RetailTrends 61 procent van de retailomzet in Nederland is afkomstig…
Terugblik bijeenkomst Vereniging Commercieel Onroerend Goed Binnenstad Breda
Tijdens de ALV op 14 december 2023,…