Netto aantal vierkante meters winkelruimte blijft ongeveer hetzelfde
uit: http://shoppermarketingupdate.nl
Fysieke winkels hebben lange tijd gezeten in de hoek waar de klappen vielen. Niet helemaal onterecht natuurlijk. Met namen als Miss Etam, Free Record Shop, Sabon of Halfords dwaalt het faillissementsspook letterlijk door de winkelstraten. Het einde is nog niet in zicht. Er zullen nog wat meer namen volgen, maar het wordt hoognodig tijd dat we de échte waarheid onder ogen zien, vindt Hans van Tellingen, directeur van retailonderzoeker Strabo. “95% van alle consumentenbestedingen vindt plaats in de fysieke winkel. De spookverhalen over lege winkelstraten die ontstaan zijn door de komst van het internet zijn gewoonweg lariekoek. Het netto metrage aan winkelruimte blijft ook in de toekomst ongeveer hetzelfde. Slecht renderende locaties worden gesloten, maar in succesvolle omgevingen zoals binnensteden bestaan tal van nieuwe kansen. Datzelfde geldt voor sterke regionale winkelgebieden als Alexandrium, Leidschendam of Amstelveen.”
Deel deze pagina
Artikelen
Autobezoekers aan de binnenstad besteden nóg meer dan autobezoekers aan andere centra en de negatieve effecten van de autoluwe binnenstad
Bron: SCN Today Lees hier het artikel op…
Autobezoeker verschaffer retailomzet en denkfout Platform Binnenstadsmanagement
Bron: Vexpan 'Autobezoeker zorgt voor leeuwendeel retailomzet en de…
Autobezoeker goed voor leeuwendeel retailomzet
Bron: RetailTrends 61 procent van de retailomzet in Nederland is afkomstig…
Terugblik bijeenkomst Vereniging Commercieel Onroerend Goed Binnenstad Breda
Tijdens de ALV op 14 december 2023,…