La France: Douze Points
Elk jaar gaat SSM Retail Platform op studiereis. Vier dagen lang netwerken. Vier dagen lang lekker eten. En vier dagen lang mooie wijnen drinken. Maar ook: nieuwe, net opgeleverde winkelcentra bezoeken. Of juist eeuwenoude winkelstraten. En bouwplaatsen waar een nieuw winkelcentrum wordt ontwikkeld. Ja? Echt? Is het in Frankrijk ook niet crisis? Is dat niet het land waar een socialistische regering ervoor zorgt dat mensen bijna niet ontslagen kunnen worden? Waar de mensen op hun zestigste met pensioen kunnen? Waar de inflexibele
economie ervoor zorgt dat het land economisch ‘vast’ zit? En de jongeren dus niet aan de bak komen? Klopt. Frankrijk is een corporatistisch land. Maar toch. Frankrijk is ook het land van Unibail-Rodamco. Het best presterende winkelfonds van Europa. En Frankrijk is ook het land van Klepierre (de ontwikkelende belegger van de mooiste ‘high traffic’ winkelvoorzieningen — op Gare Saint Lazare — ter wereld). Maar bovenal is Frankrijk het land van de HEMA. Wablief? Jazeker: HEMA! ‘HEMA, depuis 1926’ is een grote hit in ‘la douce France’. De typisch Nederlandse formule slaat hier aan. En de Fransen blieven maar wat graag de
gekleurde dropstaafjes. Al zijn stroopwafels en cosmetica de absolute favorieten.
lees hier verder.
Door Hans van Tellingen.
Deel deze pagina
Artikelen
Autobezoekers aan de binnenstad besteden nóg meer dan autobezoekers aan andere centra en de negatieve effecten van de autoluwe binnenstad
Bron: SCN Today Lees hier het artikel op…
Autobezoeker verschaffer retailomzet en denkfout Platform Binnenstadsmanagement
Bron: Vexpan 'Autobezoeker zorgt voor leeuwendeel retailomzet en de…
Autobezoeker goed voor leeuwendeel retailomzet
Bron: RetailTrends 61 procent van de retailomzet in Nederland is afkomstig…
Terugblik bijeenkomst Vereniging Commercieel Onroerend Goed Binnenstad Breda
Tijdens de ALV op 14 december 2023,…